Not all pages are available in English. In this case, content is displayed in German.
X

Über Leben als Ukrainer*in

Eight short compositions about the life of Ukrainians for Western audiences / by Anastasiia Kosodii

World premiere
World premiere
Theatre
TiK, Theater im Karlstorbahnhof
aus dem Ukrainischen von Lydia Nagel
[recommended for ages 16 and up]

How does it feel to come from Ukraine and long for the end of the war in Germany? The author Anastasiia Kosodii created eight short compositions without music: about bravery, beauty, death as a dimension of time - and how to tell about it. And about everything in general. Vladlena Sviatash speaks, plays and dances the text in Ukrainian with German surtitles and offers an emotional insight into the Ukrainian soul.


Content notes / Notes on sensitive content

 

canceled

Über Leben als Ukrainer*in

UA

Tickets via Karlstorbahnhof


Eight short compositions about the life of Ukrainians for Western audiences / by Anastasiia Kosodii
[recommended for ages 16 and up]
canceled

Über Leben als Ukrainer*in

UA

Tickets via Karlstorbahnhof


Eight short compositions about the life of Ukrainians for Western audiences / by Anastasiia Kosodii
[recommended for ages 16 and up]
canceled

Über Leben als Ukrainer*in

UA

Tickets via Karlstorbahnhof


Eight short compositions about the life of Ukrainians for Western audiences / by Anastasiia Kosodii
[recommended for ages 16 and up]
canceled

Über Leben als Ukrainer*in

UA

Tickets via Karlstorbahnhof


Eight short compositions about the life of Ukrainians for Western audiences / by Anastasiia Kosodii
[recommended for ages 16 and up]
Direction
Stage and Costumes
Dramaturgy
Please accept Cookies, to show these contents.

Trailer by Konstantyn Skyba and Alexa Andreeva

»Einblicke ins Gefühlschaos einer Geflüchteten« habe die Uraufführung erlaubt, so titelt die Rhein-Neckar-Zeitung (5. Juni 2023) und Rezensentin Ingeborg Salomon schreibt weiter, Vladlena Sviatash überzeuge und berühre das Publikum »mit ihrer schönen Stimme, ihrem emotionalen Spiel und ihrem außerordentlichen Körpereinsatz«. Neben »Standing Ovations« und »etlichen« Blumensträußen habe es am Ende der ausverkauften Vorstellung deshalb bei den Zuschauer*innen wie bei der Schauspielerin Tränen gegeben.

Kosodiis Sprache habe »poetische Lumineszenz«, schreibt Martin Vögele im Mannheimer Morgen (5. Juni 2023); sie »umhülle das Stück wie ein fein gesponnenes Tuch«, welches Vladlena Sviatash »mit bezwingend intensiver Kraft« und »eindrücklichem« Spiel trage. 

In Kooperation mit dem Karlstorbahnhof und dem Freien Theaterverein Heidelberg