Not all pages are available in English. In this case, content is displayed in German.
X

No Tears Left to Cry

by Renan Martins

World premiere
World premiere
Dance
Zwinger 1
eingeladen zu den 26. Baden-Württembergischen Theatertagen in Aalen
[recommended for ages 14 and up]

With »No Tears Left to Cry«, Brazilian guest choreographer Renan Martins has brought to life a fictional dance club where pop music drives movement, and various stories and references from popular culture find their expression. »No Tears Left to Cry« is a cooperation with Berlin musician Do√Σ C@KΣ and provides a stage for MTV music video influences as much as folk dance and personal narratives.

 

The staging is not suitable for people sensitive to light and noise. Strobe lighting will be used.

 

This production is accompanied by a programme from the Arts & Education team.

Choreography
Costumes
Renan Martins in Zusammenarbeit mit Tänzer*innen des DTH
Artistic Collaboration
Artistic Management DTH
Dramaturgy
Production Management
Dance Education
Physiotherapy DTH
Astrid Nedbal, Marc Lauer und das Team von PLÖCKPHYSIO Heidelberg
Technical Production Manager
Jens Weise
Technical Manager Zwinger
Dirk Wiegleb
Technical Staff
Christian Brecht, Alexander Dressler, Christian Raudzis, Roland Rogg, Kristin Rohleder, Martin Rohr, Michael Theil
Lighting Design
Jonah Fellhauer
Head of Costume Department
Katharina Kromminga
Deputy Head of Costume Department
Kristina Flachs
Wardrobe Master
Dagmar Gröver
Head of Make-Up
Kerstin Geiger
Deputy Head of Make-Up
Martina Müller
Make-Up Artist
Ramona Bauer/Laura Moormann
Props Manager
Wolf Brückmann, Christiane Petersen
Head of the Paint Shop
Dietmar Lechner
Head of the Decoration Workshop
Markus Rothmund
Head of the Metal Workshop
Karl-Heinz Weis
Head of the Carpentry Shop
Klaus Volpp
Please accept Cookies, to show these contents.

Trailer by Siegersbusch Film

Renan Martins »macht Party, und was für eine!«, schreibt Isabelle von Neumann-Cosel auf tanznetz.de (online am 20. Oktober 2021) über eine Choreografie mit dem »Flair perfekter Popkultur«. »Minimalistisch unaufgeregt« und »langsam« würde die Party beginnen, um sich dann zu steigern »bis zum ekstatischen Rausch, Stroboskop-Blitze und Schwarzlicht inbegriffen«; aus dem »gemeinsamen Rhythmus« entwickelten sich »originelle individuelle Moves und lässige Formationen«. Wie in Ariana Grandes Musikvideo zum titelgebenden Song, in dem die Sängerin »Schwerkraft und störende Wände« überwinde, ließen sich auch die Tänzer*innen nach dem Willen des Choreografen − »zumindest beinahe« − durch nichts aufhalten.

With kind support of