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Rusalka

Lyric fairy tale in three acts by Antonin Dvořak

Musical Theatre
Marguerre-Saal
Text by Jaroslav Kvapil, after Friedrich de la Motte Fouqué, Hans Christian Andersen and Gerhart Hauptmann / Czech with German supertitles
[recommended for ages 14 and up]

Because she is in love with a prince, mermaid Rusalka enters a fateful  deal with the witch Jezibaba. As a human, she will be able to follow the prince she desires, but will lose her voice in return. Without her own voice, however, Rusalka remains an outsider, and it does not take long for the prince to find another woman …

»Rusalka« by Antonin Dvořak (1841–1904) is a masterpiece that continues to enthuse audiences across the world.

 

This production is accompanied by a programme from the Arts & Education team.

Musical Direction
Elias Grandy

On

17.9.2022

3.10.2022

15.10.2022

15.1.2023

Paul Taubitz

On

13.11.2022

24.11.2022

Leo McFall

On

2.12.2022

Direction
Stage Design
Costumes
Choreography
Choir Direction
Dramaturgy
Music Theatre Education
Der Prinz
Die fremde Fürstin
Sarah Marie Kramer

On

17.9.2022

3.10.2022

15.10.2022

24.11.2022

15.1.2023

Magdalena Anna Hofmann

On

13.11.2022

2.12.2022

Ilona Krzywicka

On

2.12.2022

15.1.2023

Der Wassermann
Die Hexe
Zlata Khershberg-Reith

On

15.10.2022

13.11.2022

24.11.2022

2.12.2022

15.1.2023

Almerija Delic

On

17.9.2022

3.10.2022

Der Heger / Der Jäger
Der Küchenjunge / 2. Elfe
1. Elfe
3. Elfe
Chor des Theaters und Orchesters Heidelberg
Director of Studies
Johannes Zimmermann, Aurelia Andrews
Musical Direction
Aurelia Andrews, Hanna Pyo, Paul Taubitz, Johannes Zimmermann, Kens Lui
Assistant Director/Evening Play Management
Patrick Mertens, Christine Arnold, Lennart Kammler
Stage Manager
Sandra Wisotzki
Stage Design Assistant
Bettina Ernst
Costume Assitant
Oktavia Zyta Herbst
Costume Intern
Ariana Moll
Voice Coaching
Radmila Homolka (Solisten), Eva Mechler (Chor)
Surtitles
Ulrike Schumann
Surtitle Inspection
Martin Becher, Valeska Müller, Cecilia Schulze
Technical Director
Peer Rudolph
Assistant Technical Director
Aysha Tetzner
Technical Production Manager
Jens Weise
Head of Stage Technology
Michaela Abts
Stage Foreman
Brandon Ess, Andreas Murph Leirich
Head of the Lighting Department
Ralf Kabrhel
Head of the Sound Department
Alexander Wodniok
Sound
Luisa Lange, Thomas Mandl
Video
Hanna Green
Head of the Costume Department
Katharina Kromminga, Kristina Flachs (stellv. und Kostümbearbeitung)
Wardrobe Master Women
Dagmar Gröver
Head of the Dressing Room
Sabrina Flitsch
Head of Make-up
Kerstin Geiger, Martina Müller (stellv.)
Make-up Artist
Amelie Broich / Benita Breetzke, Ramona Bauer / Martina Hörz, Martina Müller, Olga Pavychenko / Daniela Werner, Lili Zawierucha / Marlene Miensopust
Head of Props
Lotte Linnenbrügger
Props
Jürgen Kohl-Wilz
Head of the Painting Room
Dietmar Lechner
Head of the Decoration Workshop
Markus Rothmund
Head of the Metal Workshop
Karl-Heinz Weis
Head of the Carpentry Workshop
Klaus Volpp

Listen to an introduction in German by Ulrike Schumann here.

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Trailer by Siegersbuschfilm

Von einer »rundum gelungenen Premiere« berichtet Nike Luber in der Rhein-Neckar-Zeitung (8. Juni 2022). Die »Begegnung der ungleichen Welten« von Menschen und Naturwesen sei vom Team um Regisseur Axel Vornam »überzeugend in Szene gesetzt worden«. »Grandios« seien Spiel und Gesang der Ensemblemitglieder, meint die Rezensentin, Alyona Rostovskaya in der Titelpartie mit »ihrer schlanken, geradlinig geführten und in der Höhe schön aufblühenden« Stimme gar »gesanglich wie optisch eine Idealbesetzung«. Lob gibt es auch für den »ausgesprochen spielfreudigen« Chor sowie das Philharmonische Orchester unter Leo McFall. Fazit der Kritikerin: »Zauberhaft wie tragisch, diese ›Rusalka‹ ist rundum gelungen«.

Im Mannheimer Morgen (7. Juni 2022) freut sich auch Eckhard Britsch über das Solist*innenensemble und den »gut aufgelegten« Chor. Die Besetzung von Alyona Rostovskaya als Rusalka sei »ein Glücksfall, weil sie in ihrer Partieführung facettenreichen Ausdruck mit stimmlichem Glanz einschließlich dramatischer Spitzentöne verbindet«. Seine »überzeugende Partie« habe auch Chaz’men Williams-Ali als Prinz gefunden.