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Singin’ in the Rain

Musical / Screenplay and adaptation by Betty Comden and Adolph Green / Songs by Nacio Herb Brown and Arthur Freed

Musical Theatre
Marguerre-Saal
Based on the classic Metro-Goldwyn-Mayer film / in special agreement with Warner Bros. Theatre Ventures, Inc. / Music Publisher: EMI, rights management by Sony/ATV Music Publishing LLC (original film choreography by Gene Kelly and Stanley Donen) / Produced in agreement with Maurice Rosenfield, Lois F. Rosenfield and Cindy Pritzker, Inc. / German by Roman Hinze

Crisis in Hollywood! Suddenly, performers don’t just have to play a part but they also have to speak! For silent film diva Lina Lamont this is a disaster, because Lina’s small voice will likely end her and her film partner Don Lockwood’s career. But Don and his best friend Cosmo have a plan: To replace Lina’s voice with that of Kathy, the showgirl Don has a crush on. When their fraud is discovered, people are scandalised. It's lucky that Don and Cosmo always know a song to put people in a good mood.

(Tap) dancing in the rain, Gene Kelly won the hearts of millions of cinemagoers in 1952. Turning this beloved film into an entertaining musical promises fast-paced choreographies, unforgettable melodies and big fun for old and young.

Due to high demand, selected dates of the 2025/26 season are now on sale.
Musical Direction
Direction
Stage Design
Costume Design
Lukas Pirmin Wassmann
Choreography
Andrea Danae Kingston
Video
Christian Weißenberger
Lighting Design
Ralf Kabrhel
Sounddesign
Luisa Lange Lorenzo Westermann
Choir Rehearsal
Dramaturgy
Education
Conducting
Dietger Holm

On

28.3.2025

30.3.2025

5.4.2025

6.4.2025

9.6.2025

12.6.2025

Junyoung Kim

On

13.4.2025

20.4.2025

11.5.2025

13.6.2025

7.7.2025

Hanna Klose

On

21.5.2025

27.5.2025

6.6.2025

Don Lockwood
Kathy Selden
Cosmo Brown
Lina Lamont
Produzent / R. F. Simpson / Sprechlehrer
In weiteren Rollen
Piano on stage
Nanami Yamane Paul Breyer
Opernchor des Theaters und Orchesters Heidelberg Philharmonisches Orchester Heidelberg
Director of Studies
Hanna Klose
Musical Rehearsals
Hanna Klose, Paul Breyer, Junyoung Kim, Nanami Yamane
Dance Captain
Sabrina Stein
Assistant Direction
Lennart Kammler, Georg Zahn
Stage Management
Katharina von Zadow
Assistant Stage Design
Theresa Schneider
Hospitanz Stage Design
Rahma Kilouche
Assistant Costumes
Alessandra On
Hospitanz Costumes
Greta Ullrich, Pauline Schneider
Creation of the surtitles
Thomas Böckstiegel
Surtitles management
Meike Bergmann, Sua Noh, Sara Springfeld

The production of the decorative parts is carried out in the workshops of the Theater und Orchester Heidelberg.

A complete list of all employees of the technical departments involved can be found here.

Listen to an introduction by Dr. Patrick Mertens (in German) here.

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Trailer by Siegersbuschfilm

Das »begeisterte« Publikum sei schon zur Pause »völlig aus dem Häuschen« gewesen, berichtet Ingeborg Salomon in der Rhein-Neckar-Zeitung (31. März 2025). Andrea Schwalbachs »schwungvolle« Inszenierung »schwelge im Überfluss« mit »eindrucksvoll[em]« Bühnen- und Kostümbild, »anspruchsvollen Tanzsequenzen«, »pfiffigen Videos« und »Glanzleistungen« des Ensembles – dazu ein Orchester »in Bestform«.

»Ein Glücksgriff«, schreibt Susanne Kaulich im Mannheimer Morgen (1. April 2024). Mit »swing-inspiriertem Orchester und spielfreudigem Opernchor« begeistere das »Stepptanz-Musical« auf ganzer Linie. Regisseurin Andra Schwalbach ziehe mit ihrem Team »alle Register« bei Bühne, Kostümen und Filmszenen; Tanzensemble und Solisten bildeten ein »phänomenales Ensemble«. 

In der Badischen Zeitung (30. März 2025) ist für Alexander Dick in Andrea Schwalbachs »temporeiche[r], fein nuancierte[r] und originelle[r]« Inszenierung »alles da, was das Genre braucht«: Von einer »wandlungsreichen Bühne« über die »große Chorusline« und Running Gags vor allem »maximal hinreißend tanzende und steppende Darsteller«, die »all das können«, was Musicals ausmache: »Singen, tanzen, steppen, sprechen« mit »höchster Expertise und Erfahrung«. Dazu »exzellente Orchesterarrangements«, denen das Orchester unter Dietger Holm »swingende Plastizität und Retroschmelz« verleihe. Fazit des Rezensenten: »Der Jubel ist riesig. Da steppt das Stadttheater.«

Einen »sehr unterhaltsamen Abend« erlebte Celina Larab und nennt in Musical Today (1. April 2025) als Zutaten einen »sympathisch-klangvollen Sound«, »humorvolle Szenen und stimmige Musiknummern«, »herausragende Choreografien« und »Steppkunst und Spielfreude des engagierten Ensembles«.

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