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La Cenerentola

Comic opera in two acts by Gioachino Rossini

Musical Theatre
Marguerre-Saal
Libretto by Jacopo Ferretti / in Italian with German supertitles
[recommended for ages 13 and up]

Not a day passes that Angelina does not long for a better life. In the house of impoverished Baron Magnifico, where appearances need to be maintained at all costs, her tyrannical stepsisters make her life difficult. While they get dressed up to find a wealthy man, Angelina has to scrub the floors, until one day Prince Ramiro notices Angelina alias Cinderella. Will it all turn out alright in the end?

In his last opera, Rossini manages to combine the high art of the bel canto with the comedy of a commedia dell'arte. With »La Cenerentola« he created a musical masterpiece that – in-between flowing coloratura and gushing parlandi – tells the moving story of a young woman who remains good-hearted and conciliatory despite the injustice she suffers.

Musical Direction
Direction
Choreography
Lighting Design
Ralf Kabrhel
Choir Direction
Dramaturgy
Theatre Education
Conducting
Daniele Squeo

On

18.9.2024

12.10.2024

22.12.2024

26.12.2024

Dietger Holm

On

22.10.2024

3.11.2024

5.11.2024

1.12.2024

Don Ramiro
Don Magnifico
Clorinda
Angelina
Dance Captain and Dance
Holly Mitchell
Dance
Joel Spinello Cecilia Ponteprimo Mareike Villnow
Live Camera
Eric Pfannendörfer
Herren des Chores des Theaters und Orchesters Heidelberg Statisterie des Theaters und Orchesters Heidelberg
Director of Studies
Hanna Klose
Musical Rehearsals
Hanna Klose, Junyoung Kim, Manon Parmentier, Nanami Yamane
Assistant Director
Lennart Kammler
Stage Manager
Katharina von Zadow
Assistant Stage Design
Theresa Schneider
Costume Assistant
Clara Akemi Wilkening
Hospitanz Direction and Dramaturgy
Joseph Noble

The production of the decorative parts is carried out in the workshops of the Theater und Orchester Heidelberg.

A complete list of all employees of the technical departments involved can be found here.

Listen to an introduction by Ulrike Schumann (in German) here. 

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Trailer by Siegersbuschfilm

Von einer »Cenerentola« voller »Spielfreude und einer großen Portion Witz« berichtet Nike Luber in der Rhein-Neckar-Zeitung (4. Juni 2024). Regisseur Holger Schultze habe mit seinem Ausstattungsteam die »ideale Lösung« für die Übertragung des klassischen Märchenstoffs gefunden: »die Brautsuche als Casting-Show«. Getragen werde »der ganze Witz und Einfallsreichtum der Inszenierung« von der »Spielfreude des Ensembles und der herausragenden musikalischen Qualität der Wiedergabe«. Solistenensemble, Herrenchor und das Philharmonische Orchester Heidelberg hätte einen »mitreißend spritzigen Rossini« geboten.

»Hundert Prozent Komik« titelt der Mannheimer Morgen (5. Juni 2024) und Susanne Kaulich freut sich in ihrer Rezension über einen »theatralischen Wurf«: »Im Sinne eines Gesamtkunstwerks greifen in Holger Schultzes fulminanter Inszenierung mit witzigen deutschen Übertitel alle Rädchen so ineinander, wie das Rossinis mitreißende Nähmaschinenmusik auch verlangt.« Hier werde aber kein »oberflächlicher Blödsinn« serviert, sondern »Augenzwinkern« in jedem Detail. »Phänomenal«, was Daniele Squeo am Pult zaubere: »Die lyrischen Passagen funkeln im Orchester, die Steigerungen entwickeln sich im großen Bogen in Tempo und Dynamik organisch pulsierend.« Großes Lob der Rezensentin für alle Beteiligten auf und hinter der Bühne; »Riesenjubel« des Publikums bei der Premiere.