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Beauty and the Beast

Family play by Catharina Fillers based on the French fairy tale

Young Theatre [6+]
Alter Saal
in German

»Once upon a time ...« that’s how this fairy tale of the merchant daughter Belle, the beautiful, starts. Self-confident, honest and helpful, she is the heart of her family and her father’s sun. When he accidentally incurs the rage of a wild man, half beast, half human, by plucking a rose, she bravely takes over the task of keeping the beast company in its castle instead of her father. Behind his cruelty and wild appearance, Belle discovers a sensitive heart. After many adventures and against all odds, they fall in love. Their love is so strong that it eventually lifts the curse on the beast. 

With a lot of music and fantasy, the play not only talks about the hidden true beauty of the beast but also tells us that Belle is so much more than just beautiful.

This production is accompanied by a programme from the Arts & Education team.

Direction
Stage and Costumes
Dramaturgy
Theatre Education
Fee / Schwester
Madame Divine / Oberhofdame
Assistant Director
Polina Solotowizki
Stage Manager
Burkhard Reitz
Direction Hospitanz
Remo Riwotzki
​Assistant Stage Design
Anne Mauch 

The production of the decorative parts is carried out in the workshops of the Theater und Orchester Heidelberg.

A complete list of all employees of the technical departments involved can be found here.

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Trailer by Siegerbuschfilm

»Da ist alles drin, was dazu gehört, um uns zu verzaubern«, konstatiert Eckhard Britsch im Mannheimer Morgen (7. November 2023); für die ganze Familie, Kinder wie Senioren, werde »einiges geboten«. Kathrin Sievers habe »sensibel inszeniert« und zeige mit dem »wunderbar« spielenden Ensemble, dass »Äußerlichkeiten nicht unbedingt das Fundament für Zuwendung sein müssen«. Das »attraktive« und »kurzweilige« Stück werde das Publikum in der Vorweihnachtszeit »erfreuen«, prophezeit der Kritiker, denn es sei »gut gemacht«, biete »Gag[s]« und »Märchenhafte[s]«, »spielfreudige Aktion« und rege »immer wieder zum Staunen an«.

Das 300 Jahre alte Märchen habe von »seinem zu Herzen gehenden Zauber« nichts verloren und bei der Premiere seien alle Akteure mit »begeistertem Applaus« gefeiert worden, berichtet Ingeborg Salomon in der Rhein-Neckar-Zeitung (7. November 2023). Kathrin Sievers »quirlige« Inszenierung mit klar gezeichneten Figuren mache es dem jungen Publikum leicht, der Handlung zu folgen. Zum Erfolg hätten neben den Darsteller*innen auch ein »wandlungsfähiges und eindrucksvolles Bühnenbild«, die »geschickte Lichtregie« und die Musik beigetragen, meint die Rezensentin.